Skończyły się zajęcia w Weekendowej Szkole
Skończyły się zajęcia w Weekendowej Szkole będącej połączeniem nauki i zabawy. Dzieci wzięły m.in. udział w grze miejskiej „Zagadka dr. Wolfa”, dzięki której miały okazję poznać bliżej swoją dzielnicę i jej historię. Poznały także gry matematyczne, takie jak „Pentago” czy „Set”.
Dzieci uczestniczyły w zajęciach, których celem było zrozumienie fenomenu książek; dowiedziały się, skąd wzięły się książki, jak się zmieniały, w jakich celach ludzie je piszą i z jakich powodów je czytają.
W Weekendowej Szkole przeprowadzono również warsztaty z rozwijania myślenia przyczynowo – skutkowego. Szukano odpowiedzi na pytania: Co to jest przyczyna? Co to jest skutek? Dlaczego dane wydarzenia następują po sobie?
Dzieci poznały podstawy pierwszej pomocy. Rozwijały swoje umiejętności językowe ucząc się piosenki „Rain, rain go away” oraz poznając w języku angielskim podstawowe nazwy części ciała. Uczyły się rozróżniać głoski i litery.
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania, dzieci, z wykorzystaniem Coding@Home oraz karcianych gier planszowych Cody Roby, podjęły działania stymulujące myślenie obliczeniowe i rozwijające umiejętności programowania. Gra karciana wymagała od dzieci przewidywania ruchów i układania ich w następujących po sobie ciągach zdarzeń
Nie zabrakło zajęć ze wstępu do komunikacji. Dzieci dowiedziały się czym jest komunikacja, co na nią się składa, co robić aby była skuteczna. Ćwiczyły uważne słuchanie i koncentrację odbiorcy.
Na kolejnych warsztatach poznały pojęcie asertywności. Dzieci dowiedziały się o stawianiu bezpiecznych granic w kontaktach społecznych. Tworzyły w grupach informacje graficzne związane z asertywnością.
W ostatni weekend młodzi uczestnicy Weekendowej Szkoły wzięli udział w warsztatach z savoir-vivre.
Zajęcia prowadzone przez 3 miesiące cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Trwały od 4 września do 28 listopada. Ich celem było m. in. przygotowanie i zachęcenie dzieci do samodzielnej nauki, nadrobienia zaległości w nauce, efektywne spędzenie wolnego czasu w bezpiecznym miejscu oraz wsparcie pedagogiczne.
Projekt był finansowany w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2020”, utworzonego przez Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności i realizowanego przez Fundacja Edukacja dla Demokracji