Sadzenie roślin, integracja i rozmowy. „Podwórkowa Szkoła” działa od czerwca

„Podwórkowa Szkoła” to efekt dwóch edycji „Weekendowej Szkoły”. W tym roku działamy w czerwcu, wrześniu, październiku i listopadzie 2022 r. Łącznie odbędzie się 25 spotkań .
W ostatnich dniach miały miejsce trzy spotkania czterogodzinne.
I dzień – integracja i poznanie. Zajęcia plastyczne i tworzenie własnej gry z elementami matematyki i języka angielskiego. Następnie zajęcia na podwórku: gra w piłkę i w kolory (w języku angielskim).
II dzień – zbiórka dzieci. Omówienie jak poruszać się po ulicy w grupie, jak zachowywać się w miejscach publicznych. Wyjście do kina na film „Buzz Astral”. Po filmie omówienie fabuły i przemyśleń. Pytania do grupy: Czym jest prawdziwa przyjaźń? Jak zmienił się bohater? Jak powinien zachowywać się lider w grupy? Czym wyróżniał się główny bohater? Czy współpraca się opłaca? Jak bohaterowie pokonali swoje lęki? Następnie wykonanie rysunków ulubionych postaci z ulubionych filmów i zgadywanie, kim są. Na końcu krótka rozmowa o kosmosie: Ile jest planet w układzie słonecznym? Czym jest grawitacja? Jak szkoleni są astronauci? Jak dbać o planetę?
III dzień – spotkanie z Kamilą Chomicz. Sadzenie dyń. Każde dziecko dostało roślinę, którą po zasadzeniu oznaczyło swoim imieniem. Praca w ogrodzie jest szczególnie ważna dla osób lubiących prace manualnie. Angażuje ona wszystkie zmysły i ułatwia skupianie uwagi na zadaniu. Obserwacja hodowli dyń daje możliwość uczestnikom projektu zrozumienie tego, skąd bierze się jedzenie oraz jak następują po sobie poszczególne etapy rozwoju roślin.
Zadanie jest finansowane w ramach Programu „Fundusz pomocowy dla organizacji pozarządowych oraz inicjatyw obywatelskich 2022-23” utworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, realizowanego przez Fundację „Edukacja dla Demokracji.”.